Project
Periode: Sep 2016 – heden
Klant: SLAGER BEN
Onderwerp: Rebranding
Slager Ben Kamphuis wilde zijn zaak van Keurslager naar eigen merk SLAGER BEN rebranden. Dat betrof een winkel met nieuwe huisstijl, gebaseerd op zijn eigen verhaal waar eerlijk en biologisch vlees een grote rol speelt. Ook de realisatie van een nieuwe website die dat verhaal vertelt en waar verkoop mogelijk werd en vele online en offline marketingmiddelen, behoorden tot het project.
Mijn taak
Mijn taak was die van projectmanager met als voornaamste taak zorgen dat het overall een eenduidig project was waar alle partners bijdroegen aan de doelstellingen van de opdrachtgever.
Inhoudelijk heb ik het online gedeelte op mij genomen, incl. begeleiding van de bouw van de website, invoer van content, testen, inrichting van de webshops en de social media set-up.
Proces
Een een periode van een jaar is er voor SLAGER BEN een nieuwe huisstijl gedefinieerd, op basis van zijn verhaal en eigentijdse visie op het slagersvak. Daaruit voortvloeiend is een stoere, eerlijke huisstijl ontworpen van waar uit alle communicatiemiddelen verder vorm hebben gekregen.
- Story SLAGER BEN
- Nieuwe huisstijl
- Bouw website incl. webshop
- Content creatie voor de website
- Invoer in CMS (incl. training)
- Inrichting Webshop (incl. training)
- SEA (online advertising) en facebook marketing
- Social Media set-up
- Winkeldesign zoals wandbanners, buitenborden, aankleding, etc.
- Offline communicatiemiddelen zoals folders, flyers, visitekaartjes, boarding, etc
- Begeleiding bij verdere ontwikkelingen online marketing
- Aanpassingen op website en webshop
Resultaat
Voor SLAGER BEN zijn in samenwerking met de partners de volgende doelstellingen gerealiseerd:
- Winkel met nieuwe huisstijl met gewenste uitstraling
- Conversie op website incl. webshop
- Toename in omzet m.n. op BBQ en thuismaaltijden
- Online aanwezigheid naast fysieke winkel
Conclusie
Binnen een jaar is voor SLAGER BEN een compleet nieuwe huisstijl met verhaal neergezet, incl. alle daarbij behorende middelen.
Hij heeft met zijn winkel een grote transitie doorgemaakt en is onlangs als een van de weinige slagers in Nederland gecertificeerd als biologisch slager.
Samenwerking
Dit project is gerealiseerd in samenwerking met Gizella Komondy Tekst & Advies (Storytelling en content) Pien Grafisch Gezien (huisstijl & design) en the Media House (bouw website en SEA).